Waterleiding - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu Waterleiding - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu

Waterleiding

Door: Freek-Jan

Blijf op de hoogte en volg Alied en Freek-Jan

25 Januari 2015 | Gambia, Madiana

Waterleidng

Zoals jullie op de foto’s zien, hebben we hier geen kwakkelweer zoals in Nederland.Ali is dan ook druk bezig met het snoeien van de bougainville : het enige wat je weggooit is een kruiwagen vol bloemen
Deze week zagen we onderweg een mooie muuschildering als voorlichtingsposter, ter preventie van ebola, die hier gelukkig niet voorkomt.
Ik heb nog een foto bijgevoegd van een mooie vogel die deze week in de palmboom naast ons huis zat: de Blauwbuikscharrelaar ofwel Bluebellied Roller.
Afgelopen dagen werd met enige vertraging de lading buizen afgeleverd voor de 300 meter waterleiding. Gisteren is begonnen met graven, door vrijwilligers van de omgeving,onder toeziend oog van een aantal oudere mannen. Op de foto’s zie je de mooie “koppen”.Let ook op de passerende vrouw met een levende kip in haar hand : geen plofkip zo te zien.
Dat graven kan alleen gebeuren als er veel energiedrank gedronken wordt in de vorm van ataya = chinese thee. Er staat dan ook altijd ergens een keteltje te pruttelen.

De komende week worden de buizen in de sleuf gelegd en verbonden. Vervolgens worden de leidingen naar de kranen aangesloten en moet de metselaar het cement maken voor de kraan en op de ondergrond.

Wil je een kraan adopteren?? Vppr 50,-€ kunnen we een extra kraan aansluiten

• 26 Januari 2015 - 14:04

Andre & Chris:

Hoi, ex buren , jullie zijn goed bezig daar , maar in Uw verhaal word gesproken over ouderen welke toezicht houden ook wordt over nogal energiekethee drinkers gesproken , nu vraag ik me af , waar hoen jullie nu bij , ik zie alied nu niet direct met zulken plastic pijp op de nek . Een kraan mag je in mijn opdracht plaatsen desnoods twee , groetjes vanuit een zonovergoten Spanje

• 28 Januari 2015 - 18:51

Simon Benjamins:

Hoy Freekjan en Alied, Leuk om jullie dagelijkse bezigheden te lezen dat is weer anders dan met de hond op de dijk wandelen.Maar wat mooi dat je de mensen daar met een kraan blij kan maken en dat er dan ook nog water uit komt! Wat dat betreft is zoiets totaal overbodig voor hoogeveen.,hier komt het vandaag met bakken naar beneden en de verwachting is kouder en overgang naar sneeuw, bijna februari in holland en dan kan het dus! Jullie mogen ook een kraan voor onze rekening plaatsen, dan word twee emmertjes water halen wellicht weer wat eenvoudiger. Geniet van alle mooie dingen daar en een hartelijke groet van Lies en Simon.