Via Dolorosa - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu Via Dolorosa - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu

Via Dolorosa

Door: Freek-Jan

Blijf op de hoogte en volg Alied en Freek-Jan

15 April 2022 | Gambia, Madiana

Lijdensweg

Op deze Goede Vrijdag, de laatste dag van de lijdenstijd, moeten we jullie berichten dat het einde van de Via Dolorosa- lijdensweg- van Ali Baba nog niet in zicht lijkt te zijn ( net als aan het lijden van veel andere bewoners van onze planeet ) We horen, uit de tweede hand, dat hij nog in Dakar, Senegal, is en na een aantal onderzoeken nog wacht op de beslissing of hij al dan niet geopereerd gaat worden. Nader onderzoek naar de mogelijkheden van operatie aan boord van het hospitaalschip van de organisatie Mercy Ships heeft ons geleerd dat kwaadaardige aandoeningen niet op dit schip behandeld worden, omdat de nazorg niet geleverd kan worden.

We vrezen dat het oorspronkelijk genoemde bedrag van 750,- € al voor een deel gebruikt is voor het betalen van de CT-scan en ander onderzoek dat in Gambia al gedaan is en nu weer wordt herhaald.

Mogelijk is ons pessimisme onterecht en kunnen we binnen afzienbare tijd melden dat hij met succes geopereerd is.

We houden jullie op de hoogte en wensen jullie Goede Pasen .