Verlengde lijdensweg - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu Verlengde lijdensweg - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu

Verlengde lijdensweg

Door: Freek-Jan

Blijf op de hoogte en volg Alied en Freek-Jan

26 Mei 2022 | Gambia, Madiana

Ook op Hemelvaartsdag

is er nog geen potentieel levensreddende behandeling van Ali Baba geweest. In mijn vorige update op Goede Vrijdag schreef ik dat hij nog in Dakar was, bezig met onderzoek naar behandelmogelijkheden. Inmiddels is hij al weer een paar weken onbehandeld terug in Gambia. Gisteren kregen we bericht van onze tuinman Ali, die onze contactpersoon is, dat Ali Baba contact heeft gehad met de minister van Gezondheid en dat de bevoegde instanties bezig zijn met de formaliteiten om hem in India te laten behandelen. De kosten van reis, verblijf en behandeling zouden geheel of gedeeltelijk betaald worden door de Gambiaanse overheid. In de 40 dagen tussen Pasen en Hemelvaart is ons optimisme over zijn overlevingskansen niet toegenomen.

Bijgaand een foto van de zwelling van zijn hals, gisteren genomen.

• 26 Mei 2022 - 23:29

Gabriëlle Stolwijk:

Tjeetje Freek Jan, dat klinkt niet goed. En ik hoopte je mogelijk nog te kunnen helpen via de ASB, maar de pkastisch chirurgen van het face project zijn volgens mij daar ook nog steeds niet geweest. Zal jogmaals informeren bij Beatrice en Gudrun.

• 27 Mei 2022 - 09:25

Jeannette: