Midweekse collecte Ali Baba - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu Midweekse collecte Ali Baba - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Alied en Freek-Jan Steege - WaarBenJij.nu

Midweekse collecte Ali Baba

Door: Freek-Jan

Blijf op de hoogte en volg Alied en Freek-Jan

24 Februari 2022 | Gambia, Madiana

Midweekse collecte voor Ali Baba

Met enige aarzeling houd ik jullie een collectezak met een steel van 5000 km voor.

Ali Baba, de man met de enorme tumor in zijn nek, kwam gisteren weer na 2 bezoeken aan het ziekenhuis in de hoofdstad Banjul. Uit verder onderzoek, bloedonderzoek en rontgenfoto van de longen, zijn geen aanwijzingen voor uitzaaiingen van de kwaadaardige tumor gevonden. In het geval van uitzaaiingen is namelijk een grote operatie om de tumor te verwijderen niet levensreddend. Het is niet mogelijk om deze operatie in Gambia te doen. De chirurg in Banjul heeft contact gehad met de chirurg in Dakar en daar kan hij de komende week terecht. De kosten van de operatie zijn 50.000 dalasi, omgerekend 900 Euro. Ali Baba heeft zelf al 15000 dalasi uitgegeven aan medische kosten tot nu toe. Vooral het doen van de biopsie en het microscopisch onderzoek was een flinke hap geld. Hij heeft nu zelf nog 15000 dalasi ,dus 250,- € . Als we uitgaan van 1000 € voor operatie en bijkomende reiskosten kan hij dus voor 750,- €geopereerd worden. Onzeker blijft natuurlijk of het mogelijk is om het kwaadaardige weefsel helemaal te verwijderen.

Kortom : een collecte onder het motto: "Geef Ali Baba een kans "

Wie van jullie wil bijdragen kan zijn potentieel levensreddende gift overmaken op de bankrekening van onze Stichting Baobab Nursery School te Hoogeveen ( aftrekbaar van de inkomstenbelasting )

NL88ABNA0402185129 onder vermelding van Ali Baba.

Wij zullen het ontbrekende bedrag aanvullen, zodat hij na komend weekend naar Senegal kan afreizen zodat hij Insha-Allah / Deo Volente / hopenlijk in leven blijft en voor zijn vrouw en 8 kinderen kan blijven zorgen.

• 24 Februari 2022 - 11:56

Cees En Anneke Roos:

Bijdrage voldaan op het bekende rekening nummer!

• 24 Februari 2022 - 20:41

Sacha En Liane:

Heel veel succes voor Ali baba!

• 25 Februari 2022 - 13:26

Wendy Haas :

Wat mooi, jullie hulp aan Ali Baba!
    Steentje bijgedragen! Heel veel succes!

• 27 Februari 2022 - 11:05

Wietse En Janny Visser:

We willen ook graag dat hij geholpen wordt, dus een bijdrage overgemaakt.
    We beseffen nogmaals dat we enorm boffen dat goede zorg bij ons voor iedereen toegankelijk is.